Announcement

Assalamualaikum,blog ni baru lagi,sila support blog ini dengan meng"bookmark"kan website ini dan memberi komen pada mana-mana artikel.Jutaan terima kasih kepada semua readers/viewers/bloggers/raingers/scenesters kerana memberi sokongan kepada kami untuk terus berjuang dalam arena muzik rock especially indie bands.
Kami menghargai usaha anda untuk terus menyokong kami dengan memberi apa jua bentuk cadangan,idea dll. supaya website kami boleh develop dengan lebih baik.Mudah saja,klik saja di link yang termaktub di bawah ini untuk pergi ke peti cadangan. :)
http://revolusirockmalaya.blogspot.com/search/label/Peti%20Cadangan

Cheers!,
Mr Revolusi

Kotak Jeritan


Free chat widget @ ShoutMix
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jumaat, April 04, 2008

Hijau itu indah



Hijau berasal dari bandar sate kajang ini ditubuhkan pada pertengahan tahun 2006 di mana HIJAU adalah band akustik sahaja pada mulanya. Diangotai oleh Pelat & Cawand sebagai pemain gitar. Apabila masuk ke tahun 2007, anggota asal HIJAU (iaitu Pelat & Cawand) bercadang untuk menjadikan HIJAU sebagai band yang mempunyai anggota lengkap iaitu drum & bass. Jadi HIJAU kini dianggotai oleh Pelat, Cawand, Kayrel sebagai bassist dan drumer dari 2 buah band hardcore tempatan (Avalon’s Whisper & Arsonist) iaitu Nasz telah bersetuju untuk menganggotai HIJAU.
HIJAU mula merekod demo sulungnya yang bertajuk PANORAMA pada awal tahun 2007. Kini Hijau telah pun bermain diacara-acara kugiran tempatan di serata Kuala Lumpur dan HIJAU juga berharap dapat mencuba nasib lain-lain lagi negeri di Malaysia.

aku mintak info ni secara terus dari bassist band ni..

u guys rock~ouh uh uh uh


0 komen dah: