Announcement

Assalamualaikum,blog ni baru lagi,sila support blog ini dengan meng"bookmark"kan website ini dan memberi komen pada mana-mana artikel.Jutaan terima kasih kepada semua readers/viewers/bloggers/raingers/scenesters kerana memberi sokongan kepada kami untuk terus berjuang dalam arena muzik rock especially indie bands.
Kami menghargai usaha anda untuk terus menyokong kami dengan memberi apa jua bentuk cadangan,idea dll. supaya website kami boleh develop dengan lebih baik.Mudah saja,klik saja di link yang termaktub di bawah ini untuk pergi ke peti cadangan. :)
http://revolusirockmalaya.blogspot.com/search/label/Peti%20Cadangan

Cheers!,
Mr Revolusi

Kotak Jeritan


Free chat widget @ ShoutMix
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sabtu, April 19, 2008

Apsal Fcuk Hujan? (part two lah pulak..)


Haa..ni siri kesinambungan dari part one yang sebelum nya,korang leh check older post..ader kat situ kalo nak camner crite mule2.k,baru tadi aku trime berita dari member aku kat JB yang Hujan kene fcuk oleh crowd jb tatkala diorang perfrom di arts of noise.Maaf,aku tak tau camner peristiwa tu berlaku dan aku taknak ambik tau pon camner crowd tu menge"fcuk" hujan,haha..aku nak beri komen je..

Ni adalah gambar-gambar yang aku dapat dari blog jiran,aku pinjam k,untuk tatapan reader-reader yang tak gi blog tu..hehe,bukan nak mencuri,just nak sharing info je..tak salah kan,kalo salah,perbetulkan.. :)



Hujan perform lagu AKU SCANDAL



Siap kasi mic kat crowd



Haa... tu dia...

Ni aku dapat dari mespes..
Al kisah....
lepas waktu maghrib...
ramai2 duduk depan stage...
bile band2 hujan ngah seting2, sound check....
sume bersedia, relax agi.....
crowd pun dah ramai n mcm dah x saba nie....
bile voc hujan g kat mic jer, seanggakatan crowrd yg rase2 nye x puas hati ngan band hujan pun mule bertindak dgn mengFUCK band hujan nie....
sambil mengangkat baju design hujan tapi perkataan nye anjing...

aku tgk voc hujan bernyanyi ngan geram, coz awal2 agi dia dah menjerit "AKU SCANDAL"
mase perfome tu, fullamak...
hebat, sungguh hebat....
crowd lebih hebat dari hujan, aku x dgr hujan men muzik ape, coz aku cume dgr "FUCK"

abis perfome, lagi hebat, pas voc dia menyatakan nie lagu kite org yg pertama n last...
wah, sume crowd naik berang...
ade yg mcm nak bergaduh weh...


FUCK HUJAN.....
FUCK HUJAN...
FUCK HUJAN...

perbaiki la kesilapan kowang...
jgn sombong sngat..
k good night...

Yang ni plak aku jumpe kat youtube. :)







Nape crowd fuck hujan?menurut hasil kajian member aku,segelintir crowd jb ni kurang ajar.tak tau la betol ke tak,takkan nak beradab sopan kot dalam gig,kalo nak beradab,gi la ke konsert nasyid ke..ape ke...kat sini aku tak menyebelahi sape-sape,aku tak sokong hujan mahupun crowd jb..aku nak kasi komen je pasal kes..

Mane pegi nye laungan korang tu yang berbunyi "support local scene" ?mane?bukan men lagi kate nak support local bands la,tapi last-last nak fcuk band kita ..biarlah diorang(Hujan) perform ngan aman dan damai,hehehe..takkan la crowd tu fcuk hujan sebab hujan tu pernah skali wat kes kat CM dulu...ataupon,diorang fcuk hujan sebab hujan ni dah tergolong dalam kancah mainstream eh?biar la,tu hal diorang,korang peduli ape..haha,hujan gi UK pon nak marah-marah,korang dok umah je..eh,apesal aku tetiba emo je ni,dah la post ni lebih kepada hujan..eh eh..

Peristiwa ni memang tak masuk akal,kali kedua kot aku dengar band indie kita di fcuk oleh crowd(first time diorang kena fuck kat taman U).bak kata noh,diorang ni pemusik,bukan gengster,so diorang taknak ambik hati..dan seperti dalam mespes diorang "kami terus main musik,kami tak hirau".

Fikirkanlah bersama-sama..


My Last Word , Diorang bukan sombong,diorang sendiri claim yang diorang tu penyegan.
(post aku ni ade pro-hujan sket2..sori anti-hujan)

4 komen dah:

Tanpa Nama berkata...

aloha thanks singgah di website band malaya. Nampaknya topik pasal hujan di art of noise suda semakin panas, huhu. tunggu dan lihat apa respons peminat seni muzik indie yang lain pula ;)

Pali Hensem berkata...

yup,topik hujan tu dah merata2 dah skang,thx for singgah kat website revolusi gak..all the best!

Nazry Iskandar berkata...

w/pun aku x minat hujan tp xde la fuck dorg mcm tu.

Pali Hensem berkata...

naszra,budak2 yg fcuk hujan tu sume poser2 ngn music..diorang taktau pape..